Fejléckép Filuról

2016. augusztus 2., kedd

Könyvajánló - Gubó Dorina - 2016. augusztus 2.

Gubó Dorina által küldött könyvajánlók a Lépj te is Filu nyomdokaiba! című játékunkhoz.

Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten
Kezdjük azzal, hogy a kedvenc könyvem. Szó szerint véve alig bírtam letenni és kellemes csalódást okozott számomra. A fülszöveg alapján ez egy történelmi regény ám cseppet sem hasonlít az iskolai történelem tankönyvekre. Ez a könyv az 1890-es évekről szól. Az író pontosan ábrázolja a budapesti utcákat a kor híresebb embereit. Végül is a regény egy krimi. A fővárosba utazó Hangay Emma rejtélyes körülmények között eltűnik. Négy évvel később húga Mili is a városba érkezik, hogy nővére felkeresésére induljon és innen két szálon futó cselekményt figyelhetünk meg mivel a halottnak hitt nővér is él. Mili megismerkedik a kor híres magándetektívével Ambrózy Richárd báróval és innen együtt indulnak neki a nyomozásnak.  Innen kezdődnek el a váratlan fordulatos események melyek valós események alapján íródtak.
Mint már említettem a regényt imádtam és szerintem kötelező olvasmánnyá kéne tenni!


Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok
Egy hosszú idegtépő várakozás után végre megjelent a Leányrablás Budapesten című könyv  folytatása. Már megjelenés utáni napon a könyvesbolt előtt toporogtam és rögtön meg is kaparintottam a második kötetet. Rákövetkezendő napokat ennek a regény olvasására szenteltem. Vaskos kötet volt 550 oldal bár ugyanolyan jó alkotásnak bizonyult, mint az első.
Szintén megtörtént események alapján íródott és a két cselekmény szál egy pillanatra találkozott is. Akad egy két megválaszolatlan kérdésem és ezért is várom olyannyira a folytatást, amit idén ősszel várhatunk.
A szereplőket imádom és azt kedvelem még a regényben, hogy én is együtt nyomozhatok a báró úrral, és amikor már valami jelentős megoldásom lenne, kiderül, hogy hagytam magam félre vezetni és más indítékai voltak a gyilkosnak.  Bár egy kialakuló szerelmi szálat is figyelhetünk, ami még nagyon kezdetleges bizonyul. A kedvenc karakterem Mili nagyon talpraesett, makacs és elengedetlen részese a nyomozásoknak. Majdnem elfelejtem a borítók több mint gyönyörűek ha tehetném egész nap azt nézném és ölelgetném.


Böszörményi Gyula: Beretva és tőr
Megjelenéséig napokat számoltam vissza oly nagy örömmel ébredtem fel könyvhét reggelén, hogy ha áthajtott volna rajtam egy gépjármű a szám, akkor is mosolygott volna. Később csalódások értek a könyvvel kapcsolatban.
Egyrészt 88 oldalas csak a könyv és nem foglalkozik a főtörténettel, hogy lehet ez?!! Alig vártam, hogy megtudjam, mi történik majd Emmával és lássuk csak be egy boldogságpirulákat szedő perzsa sahot kaptam, akit szellemek kísértenek? Világok törtek össze bennem most várhatok őszig. Bárcsak megkaparinthatnám a kéziratot. Na, jó kezdek egy kicsit őrültté válni bár ez csak egyszerű sorozatfüggőség.
A történet alapjában véve izgalmas volt. Szintén nyomozhattunk a kísértet után, aki nem az lett, akire gondolhattunk és újabb meglepetések értek engem a könyvvel kapcsolatban. Fantasztikusak voltak a karakterek.
Várom a folytatást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése